hosting / domena / domaining

Domaining


Domaining jest to rodzaj handlu a przedmiotem transakcji są domeny internetowe. Osoby działające na tym rynku zajmują sie skupowaniem, sprzedawaniem, parkowaniem i kolekcjonowaniem domen internetowych. Domena staje się obecnie miejscem w wirtualnym świecie, gdzie można ulokować portalowy e-biznes, można ją wynająć (np. w celach reklamowych), sprzedać lub kupić, przy czym koszty jej utrzymania są bardzo niskie. Za to ceny domen na rynku wtórnym ciągle rosną.

Według danych NASK (nardowy rejestr domen .PL), według stanu na maj 2008 roku, ponad 9% domen zarejestrowanych w .PL stanowiły domeny służace do przekierowywania ruchu na strony z reklamami (tzw. "parkowanie domen").

Rozwojowi domainingu sprzyja wprowadzenie takich serwisów jak: Domain Name Tasting polegający na użytkowaniu domeny przez pewien czas (w Polsce to 14 dni) za symboliczną opłatę (1 zł) czy też Wait List Service polegający na wykupieniu prawa do przejęcia domeny ("pierwokupu") w przypadku jej wygasnięcia.

Domain Parking - parkowanie w dużych serwisach reklamowych; umożliwia uzyskiwanie korzyści za każde kliknięcie w adres, który dzięki zaparkowanej domenie odsłania się użytkownikom Internetu.

Domain Dropcatching - polega na monitorowaniu rynku domen pod kątem prób przechwycenia atrakcyjnych nazw domen, które zostały z różnych względów "uwolnione".

Domainer - tak określa się osoby zajmujące sie domainingiem. Domainersi/domeniarze to osoby zajmujące się skupowaniem, sprzedawaniem, kolekcjonowaniem i parkowaniem domen internetowych. W grudniu 2006 w globalnej sieci internet działało około 10,000 osób zajmujących sie Domainingiem.


Polityka Prywatnosci | Domaining